گوشي هيي كه بايد و نبايد بخريم
تكنولوژي
اشنايي با دنيا
درباره وبلاگ


سلاممهمان گرامي
آخرین مطالب
نويسندگان
سه شنبه 29 / 2 / 1392برچسب:, :: 15:55 :: نويسنده : darush

شرایط این روزهای بازار کشور ما آن‌قدر نوسان دارد که نمی‌توان بر روی هیچ چیزی به طور قطع و به خصوص دراز مدت حساب باز کرد. حال ما قصد داریم از این به بعد به شما پیشنهاد خرید چند گوشی تلفن همراه که نسبت به قیمتشان ارزش دارند (با توجه به لیست قیمت) را بدهیم و چند مدلی که زیادی گران هستند را هم معرفی کنیم تا فعلا از آن‌ها دوری کنید! البته به خاطر نوسانات زیاد، ممکن است جابه‌جایی‌هایی در این لیست و با گذشت زمان رخ دهد، پس اگر قصد خرید دارید، حتما به تاریخ آخرین پیشنهاد ما (تاریخ به روز رسانی مطلب) توجه کنید! هر سئوالی هم در این باره دارید، برای گرفتن جواب دقیق در انجمن مطرح کنید تا بسته به علاقه و شرایط مدنظرتان، بهترین گزینه‌ها را برایتان معرفی کنیم.

تحلیل روز: ظاهرا در این یک ماهه، قیمت‌ها در اکر برندها سر سازگاری داشته‌اند و البته موارد عجیب و غریبی (همچون امتداد داشتن افزایش قیمت پرادا ۳ و یا گران‌تر شدن گوشی اکسپریا اس ال از اکسپریا تی) را نیز مشاهده کردیم. پس آماده لیست پیشنهادی ما باشید، حسابی دست پر آمده‌ایم!

مدل‌هایی که بایستی الان خرید!

LG 4X HD

پس از آنکه در مقاله قبلی اس ۳ را به عنوان گزینه مطلوب خرید معرفی کردیم، این گوشی گران شد و در مقابل رقیبش یعنی 4X HD، کاهش قیمت خوبی را تجربه کرد. برای همین به شما توصیه می‌کنیم اگر گوشی اچ‌دی با چیپست توانمند تگرا ۳ می‌خواهید، 4X HD یک گزینه مطلوب برای خرید شما خواهد بود. هم اکنون این مدل با گارنتی اصلی، قیمتی کمتر از 1.250.000 هزار تومان دارد که سبب شده تا تبدیل به یکی از خوب‌های بازار شود.

lg-4x-hd

Huawei Y300

هواوی هم از آن دست سازندگانی است که رفتار عجیب و غریبی در بازار ما از خود نشان می‌دهد. ناگهان می‌بینیم یک گوشی با مشخصات خوب و قیمت عالی وارد بازار کرد، اما خیلی زود قیمتش سر ناسازگاری گذاشته و هرچه طرفدارانش بیشتر می‌شوند، قیمت آن هم بالاتر می‌رود (تجربه G600).
ظاهرا گوشی Y300 در مرحله خوب هواوی قرار دارد و با مشخصاتی چون نمایشگر ۴ اینچ و پردازنده دو هسته‌ای، دور و بر ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده تا از این نظر، یکی از خوب‌های بازار و شاید هم بهترین در این رنج باشد. فقط تا هواوی نظرش را تغییر نداده، خیلی زود برای خرید آن اقدام کنید!

y300

Sony Xperia T

این گوشی یکی از همان مدل‌هایی است که قیمتش افت زیادی پیدا کرده و با توجه به امکانات بسیار خوبی که دارد، می‌تواند تبدیل به گزینه خرید مطلوبی شود. اکسپریا تی که در آخرین فیلم جیمز باند، این شخصیت سینمایی را همراهی می‌کرد، از یک نمایشگر 4.55 اینچی، هسته‌های قدرتمند Krait و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد و با قیمت پایین‌تر از 1.200.000 تومانی، گزینه‌ای مطلوب جهت خرید شده است.

Sony-Xperia-T-0211

Samsung Galaxy S Advance

یکی از برندهایی که در این چند وقت شاهد افت قیمت خوبی در محصولاتش بودیم، سامسونگ است. مدلی چون گلکسی S Advance هم کاهش قیمت خوبی داشته و با توجه به صعود قیمتی مدلی چون پرادا 3.0، به نوعی تبدیل به یک خرید خوب در بین میان قیمتی‌ها شده است. نمایشگر ۴ اینچی Super AMOLED با کیفیت مناسب، پردازنده دو هسته‌ای و امکانات کامل ارتباطی، این گوشی سامسونگ را تبدیل به یکی از گزینه‌های خرید مناسب کرده است.

galaxy-s-advance

مدل‌هایی که نبایستی الان خرید!

Sony Xperia SL

اگر با دیدن نام این گوشی چشمانتان چهار تا شده است! به شما حق می‌دهیم، زیرا تا همین چند وقت پیش، نام SL در بین مدل‌هایی بود که توصیه می‌کردیم تا آن را بخرید. اما چه شد که این چنین از عرش به فرش رسید؟! مقاومت در برابر تغییر قیمت! در واقع زمانی که سایر مدل‌ها در حال تجربه یک افت قیمتی شدید بودند، اکسپریا SL همچنان بر سر جای خویش ایستاد، تا جایی که هم اکنون مدل قدرتمندتر و جدیدتری چون اکسپریا T قیمت پایین‌تری را از آن به دست آورده، پس با این شرایط توصیه می‌کنیم اصلا به سراغ اکسپریا SL نروید! (چنین موردی برای خرید اکسپریا آکرو اس در برابر اکسپریا وی هم وجود دارد)

sony-xperia-s-white

Huawei G300

کلا هواوی علاقه زیادی به داشتن تناقض در قیمت محصولات خویش دارد! حالا چرا؟ اگر نگاهی به سطرهای بالاتر بیندازید، گوشی Y300 از همین کمپانی را ما در لیست خوب‌های خود جای داده‌ایم اما در مقابل G300 جزو بدهاست. این گوشی شباهت زیادی به Y300 دارد، با این تفاوت اصلی که پردازنده‌اش تک هسته‌ای است و به جای آنکه این ضعف باعث ارزان‌تر بودن آن شود، آن را گران‌تر از Y300 در بازار می‌بینیم. آیا واقعا هیچ عقل سلیمی در این شرایط، حکم به داشتن G300 می‌دهد؟!

Huawei-Ascend-G300

 

Sony Xperia Miro

این گوشی تقریبا از لحاظ ابعادی بسیار به اکسپریا یو شبیه است، اما چرا ما آن را در لیست بدترین‌ها گذاشته‌ایم؟ به این دلیل که شاید تنها برتری‌اش نسبت به یو در پشتیبانی از کارت حافظه باشد اما در مقابل نمایشگر وضوح تصویر پایین‌تری داشته و پردازنده تک هسته‌ای، آن هم با فرکانس کاری 800 مگاهرتز دارد که میرو را در رده ضعیف‌ها قرار می‌دهد! نکته جالب‌تر در این بخش قیمت حتی بالاتر آن نسبت به اکسپریا یو است تا به شما بفهماند بایستی یک خط قرمز پر رنگ دور این گوشی بکشید!

sony-xperia-miro_1

 

HTC One

یعنی یک لحظه در خوب بودن اچ‌تی‌سی وان شک نکنید! پردازنده چهار هسته‌ای بسیار قدرتمند، نمایشگر با کیفیت فول اچ‌دی، اسپیکر توانمند و دوربین اولترا پیکسل، هر کسی را برای خرید اچ‌تی‌سی وان قلقلک می‌دهد. اما وقتی به جلوی ویترین مغازه برای خریدش بروید، با دیدن قیمت آن رسما گریه خواهید کرد! مبلغی نزدیک به ۳ میلیون تومان در شرایطی که تمام رقبای آن قیمت‌های بسیار کمتری دارند، این گوشی توانمند را تبدیل یکی از گزینه‌های نامناسب برای خرید می‌کند.

htc onE

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 15
بازدید کل : 101155
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1